TÁMOP-3.3.14.A-12/1-2013-0098 "Hazai és nemzetközi testvériskolai kapcsolatok kialakítása"
"A
legszebb híd a folyó nélkül mondd mit ér - identitástudat erősítése"
A program keretében egy közösen kiválasztott és felépített téma kapcsán
alakult ki az együttműködés a programban résztvevő iskoláink között. A
nemzeti identitástudat egy kapaszkodó a tanulók számára, hogy megismerve
hagyományaikat, saját tapasztalataikat bővítsék. Törődjenek szülőföldjük
hagyományaival, és tegyenek is valamit a hagyományok ápolása érdekében.
Így nagyobb biztonsággal igazodnak el a világban. A projekt során a természetismeret
és a rajz tantárgyi fejlesztés keretében heti rendszerességgel délutáni
foglalkozásokon ismerkednek meg tanulóink szűkebb környezetünk és megyénk
környezeti értékeivel, településünk művészettörténetével hagyományaival.
Iskolán kívüli tanulmányi, kulturális és szabadidős programjaink helyi
kötődésűek. Minden programot úgy szervezünk, hogy egy elméleti felkészülést
egy gyakorlati foglalkozás, terepgyakorlat kövesse.
PÁLYÁZAT
MEGVALÓSÍTÁSI FOLYAMAT
|
|
 |
2014.
Február
A programunk mottója: "Bennem van a világ - a világ én vagyok!" Miután
mindenki elmondta mit ért ez alatt, milyen gondolatok ébrednek benne ennek
hallatán, egy logó megtervezésére vállalkozott. A legötletesebbnek és leginkább
a mottóhoz illő alkotást szavazzuk meg az egyen pólónk elkészítéséhez.
|
|
... február ...
Internet segítségével felkutattuk és katalogizáltuk városunk elismert
képzőművészeit.
|
|
... február ...
Még ebben a hónapban egy kiállítást is sikerült megtekintenünk és az
alkotóval személyesen is találkozhattunk műhelyében. Itt elmutatta és elmagyarázta
nekünk, hogyan készíti el remekműveit, amelyek már sok lakást és otthont
díszítenek.
|
|
2014.
március
Városunkban sok szép régi épület fellelhető még. Egy kellemes délután
alkalmával a belvárost ilyen szempont szerint feltérképeztük. Fényképeket
készítettünk a régi épületekről, majd későbbi alkalommal grafikai technikával
próbáltuk azokat lerajzolni.
|
|
... március ...
Márciusban a régi mesterségek megismerésével foglalkoztunk leginkább.
Ki is próbálhattuk, mennyire vagyunk ügyesek a kosárfonásban, gyöngyfűzésben,
papírszövésben. Lehetőségünk volt egy gyöngyfűző mestert munkája közben
megnéznünk. Egy-pár egyszerű trükköt megmutatva segített nekünk ezt a technikát
alapszinten elsajátítani.
|
|
2014.
április
A jó idő beköszöntével már sokat foglalkoztunk a természettel, több
foglalkozást is az iskola falain kívül tartottunk meg. Beszélgettünk arról
is mit jelent valakinek az öröm, vagy bánat. Miután elkészítettük iskolánk
környékének nagyított térképét, megkerestük azokat a területeket környezetünkben
melyek örömet vagy esetleg bánatot okoznak nekünk. Ezekről készített fotókat
később el is helyezzük ezen a térképen.
|
|
... április ...
Nyíregyháza egyik büszkesége a Tuzson János Botanikus kert. Megismertük
kialakulásának, fejlődésének történetét, részletesen foglalkoztunk a védett
növényritkaságaival. Rajzokat készítettünk a leginkább megtetszett virágokról.
|
|
2014.
május
Ez a hónap már ténylegesen csak a természetvédelemről szólt.
Véleménykutatást végeztünk a város lakói között (112 megkérdezett járókelő)
a környezetvédelem fontosságáról.
|
|
... május ...
"Tudományosan" is megismertük a természetvédelem területi egységeinek
meghatározását, felosztásait. Magyarországon hol, milyen területek védettek.
Szűkebb környezetünkben (megye, város) hol vannak ilyenek.
|
|
... május ...
Tettünkkel is bizonyítottuk, hogy számunkra fontos környezetünk szépsége,
védelme. "Nagytakarítást" végeztünk az iskolaudvar virágos kertjében.
|
|
... május ...
Egy délután felkerekedtünk és ellátogattunk a Botanikus kertbe. Testközelből
láthattuk azokat a védett és messziről idehozott növényeket, melyeket eddig
képekről ismertünk meg. Az elméleti tudásunkat a gyakorlatban is kipróbálhattuk.
|
|
... május ...
Ugyan ezt az utat jártuk be Nyíregyháza egyik védett területének megismerése
során is. Az Oláh-rét is sok érdekes és ritka növény-és állatfajainak ad
otthont. Terepgyakorlaton vehettünk részt, mely élményekben teli gazdag
délutánt jelentett számunkra.
|
|
... május ...
A testvériskolai kapcsolat egy háromnapos személyes találkozóval vette
kezdetét. A testvériskolát, Balmazújvárost és környékét ismerhettük meg.
Sok érdekes program és látnivaló tette emlékezetessé ezeket az együtt töltött
napokat. Baráti kapcsolatok is kialakultak a testvériskola tanulói és közöttünk.
Az általunk készített kis ajándékkal köszöntük meg a vendéglátást.
A személyes találkozó programjai, Balmazújváros -
2014. május 23-24-25.
1. nap
09:30 Indulás autóbusszal Nyíregyházáról
11:00 Ismerkedés, bemutató előadás az iskoláról
12:00 Ebéd az iskolában
13:00 Csapatépítő tréning drámajátékokkal. Számháború a Kadarcsban
15:00 Közös pünkösdi király és királyné választása, játék az
iskolában
18:00 Szállás elfoglalása a Pötyi Szállóban, pizzavacsora
2. nap
08:00 Reggeli
09:00 Lovas szekérrel a Keleti-főcsatornához
10:00 Slambuc főzés
13:00 Lovas szekérrel a városba
14:00 Ebéd a Kerekes Panzió és Étteremben
15:00 Készülődés a gálaműsorra
17:30 Iskolánk alsó tagozatosainak gálaműsora
20:00 Vacsora a Kerekes Panzió és Étteremben
3. nap
08:00 Reggeli
09:00 Íjászat, tradicionális harcművészet, bemutatók, csapatversenyek,
nyeremények, kézműveskedés
14:00 Ebéd a Kerekes Panzió és Étteremben
15:00 Séta a Kadarcsban - emlékkő letétel
16:00 Utazás busszal vissza Nyíregyházára
|
|
... májius ...
A nyíregyházi Állatbarát Alapítvány fenntartásában működő állatotthon
kis lakóit is meglátogattuk. Előadást hallgattunk az állatvédelem 7 szabályáról.
Az otthon kutyái közül többet is elvittünk egy kis sétára, melyet nagyon
élveztek ők is és mi is.
|
|
2014.
augusztus
A testvériskolai pályázat keretében a nyíregyházi és a balmazújvárosi
diákok 2014. augusztus 18-21-ig közös táborozáson vettek részt a Hortobágyon.
A négy nap alatt megismerkedtek a Hortobágy élővilágával és pásztoréletével.
Részt vettek a hortobágyi hídi vásáron és a debreceni virágkarneválon.
Igazi nyári hangulatot nyújtott a balmazújvárosi élményfürdőben eltöltött délután is.
|
|
TÁMOP-3.3.14.A-12/1-2013-0098
- pályázati adatok
PARTNEREK:
Balmazújvárosi Általános Iskola - Bocskai István Tagintézmény
OM azonosító: 200931
Cím: 4060 Balmazújváros, Hortobágyi út 12.
Intézmény vezetője: Molnárné Kiss Mária
Tankerület címe: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Balmazújvárosi
Tankerülete, 4060 Balmazújváros, Veres Péter u. 12.
Tankerület képviselője: Bényei Sándor tankerületi igazgató
Nyíregyházi Móricz Zsigmond Általános Iskola
OM azonosító: 033423
Cím: 4400 Nyíregyháza, Virág u. 65.
Intézmény vezetője: Illés Zoltán Imre
Tankerület címe: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Nyíregyházi
Tankerülete, 4400 Nyíregyháza, Országzászló tér 1.
Tankerület képviselője: Kőhegyi Edit Zsuzsanna, tankerületi igazgató
Kedvezményezett:
Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Balmazújvárosi Tankerülete
Cím: 4060 Balmazújváros, Veres Péter u. 12.
Közreműködő szervezet:
ESZA Európai Szociális Alap Nemzeti Programirányító Iroda Társadalmi
Szolgáltató Kht. (székhely: 1134 Budapest, Váci út 45.)
Támogató Hatóság:
Emberi Erőforrások Minisztériuma Humán Erőforrás Programok Irányító
Hatósága
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (székhely: 1077 Budapest, Wesselényi
u. 20-22.)
Pályázattal kapcsolatos dokumentumok (pdf):
Együttműködési
megállapodás
Értesítés
támogatói döntésről és a Támogatói Okirat kiállításának feltételeiről
|