 |
TÁMOP-3.1.4-08/2
2008-0072
Kompetencia
alapú oktatás fejlesztése Nyíregyházán
Pályázat
megvalósítási folyamat |
Projekt indító
szakmai nap - 2009.11.27.
A pályázati innováció céljait és eszközrendszerét a projekt szakmai
tevékenységeit áttekintő tudatosító szakmai nap a pedagógus testület egésze
és az iskolahasználók képviselői számára. Célja, hogy a program kezdetétől
a pedagógus közösség egésze és az iskolahasználók tisztában legyenek a
fejlesztés céljaival, irányaival a tervezett tevékenységekkel. A kompetencia
alapú oktatás bevezetése című TÁMOP-3.1.4-08/2 pályázat ismertetése
2009. november 27-én sikeresen lezajlott. |
|
IRODALOM-BIRODALOM
- mesedélután, alsó tagozatosok részére
Iskolánkban a moduláris oktatás a magyar irodalom és dráma tantárgy
keretében működik. Ez folyamatos munka, melynek az egyik terméke a december
4-én megrendezett IRODALOM-BIRODALOM mesedélután, melyet a nyíregyházi
Váci Mihály Művelődési Központ és Gyermekcentrum hangversenytermében tartottunk.
A gyerekek a legnépszerűbb mesék közül nyolcat jelenítettek meg és adtak
elő színházi keretek között. Nagyon örültünk annak, hogy sok szülő volt
kíváncsi rendezvényünkre.
Főszervezők: Bakó Gáborné, Bátyiné Nagy Búza Mária
Résztvevő osztályok: 2.b, felkészítő: Szentesi Györgyné;
2.c, felkészítő: Bátyiné Nagy Búza Mária; 2.d, felkészítő: Szokolné Nagy
Ágnes; 3.b, felkészítő: Lippai Gergelyné; 3.c, felkészítő: Orosz Andrea;
3.d, felkészítő: Lipcseiné Hódi Ildikó
Önálló innováció megvalósítása: Irodalom-Birodalom modul
modul letöltése (
pdf ) |
|
Barátság
Az 5. és 6. évfolyam német nyelvi haladó csoportjai tömbösített formában
tanulnak. A moduláris oktatás keretei közt dolgozzák fel az általuk választott
témákat. A hagyományostól eltérő újszerű módszerek, a pár- és csoportmunka,
a digitális eszközök alkalmazása, az életszerű helyzetek élményszerűvé
varázsolják a nyelvtanulást és fejlesztik a gyerekek kommunikációs készségét.
Szívesen és jókedvűen vesznek részt minden második héten a kétszer 3 órás
nyelvi foglalkozásokon. Az elméletet gyakorlat is követi, szituációk, szerepjátékok,
barkácsolás, stb.
Alles paletti, oder című modul keretében a gyerekek megfogalmazták
a "Die wahre Freundschaft" ( Az igazi barátság ) jelentését, képeket,
német nyelvű idézeteket kerestek hozzá és szívesen álltak a fényképezőgép
elé barátaikkal, barátnőikkel.
A modul megvalósítója a 6.d osztály német nyelvi haladó csoportja. Nyelvtanár:
Hudák Istvánné |
|
Palacsintát sütöttünk
Az "Isst du gern Palatschinken?" című modul alkalmazásában a gyerekek
nemcsak az elméletet sajátították el, hanem a rendelkezésre álló három
óra alatt a gyakorlatban is megtanulták a palacsintakészítés fortélyait.
Az iskola kiskonyhájában a lányok ügyesen kikeverték a palacsintatésztát,
a fiúk pedig munkamegosztásban dolgozva megtöltötték a kisütött palacsintákat
lekvárral, krémmel, kakaóval. A csoport minden tagja tevékenyen, vidáman,
jó hangulatban vett részt a munkafolyamatokban. A falatozás közben megegyeztek,
hogy a legközelebbi alkalomra mindenki hoz magával egy különleges és könnyű
receptet, amit otthon is el lehet készíteni.
A modul megvalósítója a 6.d osztály német nyelvi haladó csoportja. Nyelvtanár:
Hudák Istvánné
Guten Appetit!
|
|
JÁTÉK HATÁROK
NÉLKÜL
Három hetet meghaladó projekt
Fő célja: a célnyelvi országok ( Egyesült Királyság, Ausztria, Németország
) kultúrájának, szokásainak, hagyományainak megismerése.
A projekt témája az országok kultúrájának sokszínűsége volt az Európai
Unió keretein belül.
Iskolánk első hat évfolyama négy héten keresztül készült erre a programsorozatra.
Az első héten húsvéti szokásokról kellett gyűjtőmunkát végezni tanulóinknak.
A második héten az alsósok locsolóverseket gyűjtöttek, az ötödik-hatodik
osztályosok pedig az EU országainak zászlóival és fővárosaival ismerkedtek.
A harmadik héten az alsós diákok húsvéti ételeket, recepteket hoztak. Az
ötödik-hatodikosok híres, nevezetes épületekkel és híres emberekkel ismerkedtek
a tagállamokon belül. Az utolsó héten került megrendezésre az Európai Unióról
szóló vetélkedő. Az akadályversenyen interaktív tábla segítségével quiz
feladatokat kaptak a résztvevő csapatok idegen nyelven ( angol, német ).
Több tantárgyi ismeretet igényelt ez a verseny: történelem, földrajz,
informatika, idegen nyelv.
Az alsós tanulók Húsvéti Kavalkád keretében húsvéti tojásokat kerestek,
salátát készítettek, valamint kikapcsolódásképpen skót és német táncot
tanulhattak meg.
A projekt produktumaként a gyerekek egy tojásfát öltöztettek fel. Tanulóink
nagyon élvezetesnek, ötletesnek találták a feladatokat és lelkesen, izgatottan
vettek részt a programokon.
A rendezvények megvalósításához szükség volt a rajz, ének, technika,
idegen nyelvi szaktanárok, az osztályfőnökök és a napközis tanár nénik
segítségére.
A programokat Dr. Bucsánszkyné Kazsuk Enikő, Demeterné Bodnár Judit,
Jócsákné Simon Zsuzsa és Juharosné Várhelyi Ildikó tanár nénik szervezték.
Önálló innováció megvalósítása: JÁTÉK HATÁROK NÉLKÜL -
három hetet meghaladó projekt
projekt letöltése
( pdf ) |
|
Wetterfrosch
!
Wetterfrosch - Wie ist das Wetter heute?
Készülnek a kellékek a Wetterfrosch című modulhoz. A gyerekek időjárási
szimbólumokat, ugráló békákat és hangulatjeleket készítenek. Milyen idő
van ma? Milyen idő várható? A pontos időjárásjelentéshez feltétlenül szükség
van a békakirályfira és a békakirálynőre.
A modul megvalósítója a 6.d osztály német nyelvi haladó csoportja. Nyelvtanár:
Hudák Istvánné |
|
Spielen wir "Játszunk
most együtt, amíg csak lehet..."
A reggeli Morgenkreis-t nagyon szeretik a gyerekek. Megbeszéljük milyen
esemény történt velük. Milyen "színű" a hangulatuk és miért? A beszélgetést
aztán játék is követi, mert játszani jó.
A színes léggömbökkel és labdákkal könnyebben meg lehet tanulni németül
az irányokat, a számokat, begyakorolni az elöljárószókat és a felszólító
módot.
A modul megvalósítója a 6.d osztály német nyelvi haladó csoportja. Nyelvtanár:
Hudák Istvánné |
|
EGÉSZSÉGNEVELÉS
- TÉMAHÉT
A témahét megvalósítása:
A résztvevők egy egészséges étel kóstolókkal egybekötött sportprogrammal
nyitják a hetet, majd négy napon át megismerkedhetnek különböző kora reggeli
testedzési lehetőséggel (séta, kocogás, gimnasztika, úszás, sportjátékok).
A nap folyamán részt vehetnek tartásjavító tornán, kerékpár túrán,
túrázhatnak az erdőben, aerobikozhatnak, előadásokon vehetnek részt az
egészségmegőrzés, illetve a betegség megelőzés témakörében, zöldség- szobrokat
készíthetnek. Mindeközben tesztlapon adnak számot a megszerzett tapasztalataikról,
tudásukról.
A 6. napon (a Nebuló alapítvány, illetve minden páratlan évben a Móricz
DSE által rendezett Családi Nappal együtt) zárórendezvényt szervezünk,
melyen
sportbemutatók, sportfoglalkozások, kézműves foglalkozások, szűrővizsgálatok
mellett értékeljük a hét eseményeit.A résztvevők: az iskola minden tanulója,
szülők, és pedagógusok
Önálló innováció megvalósítása: "EGÉSZSÉGHÉT - témahét
témahét letöltése ( pdf ) |
|
ERDEI ISKOLA
- TÉMAHÉT
A témahét fő céljai:
Egy, a lakóhelytől eltérő helyszín természeti környezetének megismerése.
Természettudományos ismeretszerzés, amely a tanulók aktív, cselekvő tevékenységére,
személyes megfigyelésére, tapasztalására épít. Az élményszerű tanulás
révén a kognitív és a szociokulturális képességek fejlesztése.
Időtartama:
* 5 nap az erdei iskolában + 1 nap tanítási órája az iskolában
a digitális bemutató létrehozásához.
Résztvevők:
* 5-6. osztályos tanulók
Helyszínek:
* Erdei iskola - Garbolcon
* Móricz Zsigmond Általános Iskola, Nyíregyháza
Önálló innováció megvalósítása: "ERDEI ISKOLA" - témahét
témahét letöltése ( pdf ) |
|
JÁTÉK HATÁROK
NÉLKÜL
Három hetet meghaladó projekt
Minen tanévben sor kerül a rendezvénysorozatra - folyamatosan végezzük
az elmúlt években megkezdett programokat.
A projekt témája ez évben: a farsangi népszokások és a téltemetés volt.
Iskolánk valamennyi évfolyama négy héten keresztül készült erre a programsorozatra.
Az első héten farsangi álarcokat készítettek rajz és technika órákon
tanulóink. Ének órákon farsangi dalokat énekeltek, csevegő órákon farsangi
népszokásokról beszélgettek. Angol és német órákon a témához kapcsolódó
szövegeket fordítottak a gyerekek és az uniós országok farsangi szokásairól
beszélgettek.
A következő hetek magáról az ünnepről szóltak. A farsang jelmezes felvonulással
kezdődött, majd az osztályok táncos műsorokkal készültek. Mivel a farsanghoz
hozzátartozik az evés-ivás, ezért a program zárásaként "népek konyhája"
címmel napközis kavalkádot rendeztünk. Az osztályok az uniós országok jellegzetes
ízeit készítették el: olasz pizza, bajor virsli, görög saláta, angol tea.
Az azonos évfolyamok osztályai megvendégelték egymást.
A projektzáró napon kiszebábot égettünk, elűzve ezzel a tél szellemét.
Tanulóink nagyon élvezetesnek, ötletesnek találták a feladatokat és
lelkesen, izgatottan vettek részt a programokon.
A rendezvények megvalósításához szükség volt a rajz, ének, technika,
idegen nyelvi szaktanárok, az osztályfőnökök és a napközis tanár nénik
segítségére.
A programok szervezői: Dr. Bucsánszkyné Kazsuk Enikő, Demeterné Bodnár
Judit, Jócsákné Simon Zsuzsa és Juharosné Várhelyi Ildikó tanár nénik. |
|
|