|
KHAT-17-01-HATÁRTALANUL!
program
Tanulmányi
kirándulás hetedikeseknek
Erdélyi
magyar költők és írók nyomában
2017.
október 03 - október 06. |
A PÁLYÁZATRÓL
. . .
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás
Támogatáskezelő a Határtalanul! program keretében nyílt pályázatot hirdetett
a külhoni magyarsággal kapcsolatos ismeretek bővüléséneknek elősegítésére.
A pályázat célja a 2017/2018. tanévben hetedik évfolyamon tanuló diákok
külhoni, magyarlakta területre irányuló tanulmányi kirándulásának támogatása. |
|
TANULÓINK
ÍRTÁK
2017. október 3- án a "Határtalanul" című pályázat keretében elutaztunk
Erdélybe. Korondon szálltunk meg egy panzióban. Minden reggel kaptunk reggelit,
ebédre egy hidegcsomagot, esténként pedig vacsorát, amivel nagyon elégedettek
voltunk.
Mikor megérkeztünk Erdélybe, megnéztük Nagykárolyban Kaffka Margit szobrát,
és láttuk a Károlyi- kastélyt. Ezután Kolozsvár felé vettük az irányt,
ahol megtekintettük Szent György szobrát, majd a Bolyai Tudományegyetemet.
Sétáltunk a főtéren, elmentünk a Házsongárdi temetőbe és Mátyás király
szülőházához is.
Második nap Felsősófalván meglátogattuk a Székely Mózes Általános Iskolát.
Ott megtapasztaltuk, hogy a tanítási rendszer teljesen más, és nagyon barátságosak
az emberek. Jól esett látni azt, mennyire örültek a gyerekek a tőlünk kapott
ajándékoknak. A következő állomásunk Parajd volt, ahol szétnéztünk a sóbányában.
Elutaztunk a Gyilkos-tóhoz is, és meghallgattuk a tó keletkezésének történetét.
Ezt követően a Békás-szorosnál gyalog megtettünk 800 métert, és megcsodálhattuk
a táj szépségét.
A következő napon Farkaslakára látogattunk el, ahol Tamási Áron sírját
koszorúztunk meg. Aztán Székelyudvarhelyen megálltunk egy szoborparkban,
és különböző történeteket meséltek nekünk a szobrok történetéről. Megtekintettük
Orbán Balázs emlékművét, a városházát, majd a Tamási Áron Gimnázium és
Kollégium udvarában Benedek Elek szobrát. Később Szelykefürdőn álltunk
meg, ahol tizenöt székelykapu vezetett bennünket Orbán Balázs
sírjához. Utána megtekintettük a híres lyukas követ, és meghallgattuk
a hozzá fűződő történetet.
Utolsó nap Szovátára mentünk, hogy megnézzük a Medve- tavat. Majd Koltón
ellátogattunk a Teleki- kastélyba, láttuk Petőfi asztalát, amelyen a mézeshetek
alatt írta verseit. Az utolsó helyszín Szatmárnémeti volt, ahol egy városnézés
keretében nagyon sok szép régi épületet tekintettünk meg. Az utazások során
az idegenvezetőnk székely viccekkel és történetekkel szórakoztatott minket.
Ez alatt a négy nap alatt nagyon sok élménnyel és tudással gazdagodtunk,
rendkívül jól éreztük magunkat. Köszönjük a szervezőknek, kísérőknek ezt
a feledhetetlen utat!
Bogdándi Enikő és Hadászi Lilla - 7.a osztályos tanulók |
 |
CÉLUNK PÁLYÁZÓKÉNT
A tanulmányi kirándulás nyújtotta nevelési lehetőségek megragadása
A magyarságtudat erősítése
Az erdélyi magyarság történetének és kultúrájának megismerése és megismertetése
Az osztályközösség formálása és erősítése
A kompetenciák fejlesztése
KOMPETENCIÁK |
KÉSZSÉGEK, KÉPESSÉGEK |
MEGVALÓSULÁS |
Kommunikáció |
szóbeli kifejezőképesség
szövegértés
anyanyelvi beszéd
tájszólás
szóbeli és írásbeli szövegalkotás |
előzetes feladat, felkészülés
feladatlap megoldása
útinapló írása
székely nyelv megismerése
székely népmesék és viccek |
Matematikai |
gondolkodási képesség
kombinatív képesség
logikai képesség
problémamegoldás
rendszerező képesség |
diagramok értelmezése
mértékváltás
útinapló vezetése |
Természettudományi |
természeti jelenségek és képződmények megfigyelése
vizsgálati módszerek kiválasztása
környezeti nevelés |
Erdély természeti értékeinek megismerése elméletben és élőben
természetes vizek vizsgálata
szelektív hulladékgyűjtés
a tiszta környezet (autóbusz, szállás, étterem) óvása |
Szociális |
empátia
alkalmazkodóképesség
elfogadó képesség
tolerancia
felelősségvállalás
szabálykövetés
segítségnyújtás
a siker és a kudarc elfogadása |
erdélyi magyarok kultúrájának megismerése
idegen ország törvényeinek elfogadása
felkészülés az előzetesen vállalt feladatra
együttélés
tábori regula szabályainak elfogadása
értékelés |
Digitális |
IKT eszközök használata |
Adatgyűjtés az interneten
Okostelefon és fényképezőgép használata
beszámolók és bemutatók elkészítése |
Esztétikai |
kreativitás
élmények kifejezése |
leporelló készítése
útinapló vezetése
bemutatók elkészítése |
|
|
Tantárgyi koncentráció
Magyar nyelv- és irodalom
Történelem
Matematika
Természetismeret
Informatika
Technika és életvitel
Rajz és vizuális kultúra
Ének-Zene
|
Értékelés
Tanulók értékelése
az előzetesen vállalt feladatok alapján
a tanulmányi kirándulás során mutatott aktivitás alapján
a beszámoló alapján
az elkészült útinapló tartalmi és formai kivitelezése alapján
társak értékelése, önértékelés és a tanár értékelése alapján
|
A program értékelése
tanulói kérdőív alapján
a résztvevő kollégák észrevétele alapján
|
|
|
A TANULÓI KÉRDŐÍV
EREDMÉNYE
KÉRDŐÍV |
Átlagpontszámok |
1. Az előkészítő foglalkozáson megismertem az erdélyi magyarság történetét
és a tanulmányi kirándulás programját. |
9,2 |
2. A tábori regula szabályai betarthatók voltak. |
8,8 |
3. A tanulmányi kirándulás során sok újat tanultam az erdélyi magyar
költőkről és írókról. |
8,4 |
4. Tetszettek az Erdély természeti értékeit bemutató kirándulások. |
9,1 |
5. A programok jól szervezettek voltak. |
8,9 |
6. Az idegenvezető barátságos és jól felkészült volt. |
8,3 |
7. Kényelmesen utaztunk, biztonságban éreztük magunkat. |
9,4 |
8. Az ételek mennyisége és minősége megfelelő volt. |
8,9 |
9. Jó volt a hangulat. |
9,8 |
10. Sok újat tudtam meg az erdélyi magyarok kultúrájáról. |
8,5 |
11. Az erdélyi iskolások meglátogatása nagy hatással volt rám. |
7,4 |
12. A diáktársaim a programok során fegyelmezettek voltak. |
8,3 |
13. Az útinapló vezetése hasznos az emlékek megőrzésére. |
7,8 |
14. A létrehozott zárt Facebook csoport segítette a kommunikációt. |
8,4 |
15. Hatodikos társaimnak is ajánlanám ezt a kirándulást. |
9,6 |
16. Újra elmennék én is. |
9,7 |
ÁTLAG: |
8,8 |
|
|
A KÉRDŐÍV KÉRDÉSEINEK
TÉMAKÖRÖK SZERINTI CSOPORTOSÍTÁSA
Kérdéscsoport |
Kérdések |
Átlagpontszámok |
Szakmai munkát értékelő kérdések |
Az előkészítő foglalkozáson megismerten az erdélyi magyarság történetét
és a tanulmányi kirándulás programját.
A tanulmányi kirándulás során sok újat tanultam az erdélyi magyar költőkről
és írókról.
Tetszettek az Erdély természeti értékeit bemutató kirándulások.
Sok újat tudtam meg az erdélyi magyarok kultúrájáról. |
8,8 |
A szabályok betartására vonatkozó kérdések |
A tábori regula szabályai betarthatók voltak.
A diáktársaim a programok során fegyelmezettek voltak.
Az útinapló vezetése hasznos az emlékek megőrzésére. |
8,3 |
A szervezéssel kapcsolatos kérdések |
A programok jól szervezettek voltak.
A létrehozott zárt Facebook csoport segítette a kommunikációt. |
8,65 |
A szolgáltatásra vonatkozó kérdések |
Az idegenvezető barátságos és jól felkészült volt.
Kényelmesen utaztunk, biztonságban éreztük magunkat.
Az ételek mennyisége és minősége megfelelő volt. |
8,86 |
Attitűdre vonatkozó kérdések |
Jó volt a hangulat.
Hatodikos társaimnak is ajánlanám ezt a kirándulást.
Újra elmennék én is. |
9,1 |
|
|
|