Az oktatás-nevelés első szakaszában fő feladatunknak tartjuk az alapkészségek
fejlesztését. A második szakaszban az egyéni képességek kibontakoztatására
törekszünk, és arra, hogy biztos tudással kerüljenek tanítványaink a középfokú
intézményekbe.
Iskolánk kiemelten kezeli a matematika - informatika oktatását, a testi nevelést, a környezettudatos nevelést és az idegen nyelvi képzést. Ezeken a területeken évfolyamonként egy-egy osztályban emelt szintű oktatás folyik. A kiemelkedő tehetségű tanulókkal differenciáltan foglalkozunk, tantárgyi versenyekre készítjük fel őket. Az elmúlt húsz év versenyeredményei bizonyítják munkánk hatékonyságát. Figyelmet fordítunk tanítványaink gyógytestnevelési ellátására is. Nevelőmunkánkat a gyermekközpontúság jellemzi. Örök erkölcsi értékek és humánus magatartásminták megerősítésével formáljuk a személyiségüket. A tanulói közösségek erősítésével fejlesztjük a gyermekek önismeretét, együttműködési készségét. Gondot fordítunk a sajátos nevelési igényű tanulók inkluzív nevelésére.
|
Küldetésnyilatkozat
A mai kor magas elvárásokat állít a gyermekek elé. Arra törekszünk,
hogy az iskolánkból kikerülő tanulók ne csak biztos tudással legyenek felvértezve,
hanem jólnevelt, magabiztos, mások értékeit megbecsülő személyiségekké
váljanak. Az önismeret és a személyiség formálása mellett különös gondot
fordítunk a nemzeti értékeink megbecsülésére is. Szemünk előtt tartjuk
a költő tanácsát:
"Jó szóval oktasd, játszani is engedd
/ József Attila /
Az iskola küldetésnyilatkozata koherens a törvényi előírásokkal, miszerint:"Olyan iskolát szeretnénk a Virág utcán, ahol a partnerekkel együttműködve, a biztos alapismeretek nyújtásán túl, a XXI. század követelményeinek megfelelő emelt szintű képzéssel, önművelődésre, kultúrált viselkedésre képes, testi, lelki harmóniában élő kreatív személyiségeket formálunk, és ezt a folyamatot színes iskolai programok teszik teljessé." |